Růžová šála od Fendi za 22 tisíc: vulva je v oku toho, kdo se dívá

HitModa.cz

V Evropě se výrazně otepluje, ale přesto bude letos v zimě určitě ledově foukat. Pro krásné zahalení dámských krků tuto sezonu uvedla značka Fendi na trh šálu Touch of Fur. Přijde zhruba na 22 000 Kč a připomíná dámský zevní genitál. Je to náhoda?

Vyhledávat a upozorňovat na věci, které vypadají jako genitál, nikdy neomrzí. Je to činnost trochu pubertální, ale pořád zábavná a vděčná. A zároveň poněkud genderově nevyvážená: zatímco penis lze vidět v každém druhém klacku, sloupu, věži, hadovi či kusu protáhlé zeleniny, spatřit v něčem ženský zevní genitál vyžaduje trochu víc představivosti. Zatímco v Brně na hlavním náměstí máte hned dva mohutné a výrazné falické objekty, časoměrný sloupek a sochu Jošta na koni při pohledu zezdola, tak píču aby v Brně člověk pohledal.

Módní dům Fendi pod vedením Karla Lagerfelda tuto nerovnováhu v genitálních motivech svou elegantní šálou částečně napravuje. Pro zákaznice, kterým by růžová snad neladila se zbytkem oblečení, nabízí Fendi i stejnou šálu ve světle modré a světle červené barvě. Bez kožešiny se šála – růžová, modrá ani červená – nedodává.

5 svetrů, které si pořídit na zimu

Ať už to ve Fendi takto chtěli, nebo ne (firma se v tomto ohledu vyjádřit odmítla), genitál je na světě. Nic nám totiž nezabrání vidět to, co chceme. Jak říkal již Shakespeare, „krása je v oku toho, kdo se dívá“. A nejenom krása, ale prakticky cokoli jiného. Oko není fotoaparát, oko je Photoshop. Případně fotoaparát s velmi kreativním softwarem, kterému vládne náš mozek. Rozdíl mezi pouhým zrcadlením a skutečným viděním je ostatně patrný i na fotografiích. Například když pozorujete nějakou dramatickou scénu, třeba horskou krajinu, a pak si ji vyfotíte, tak jste často zklamáni, že na fotce nic úchvatného, co jste na vlastní oči viděli, není. To proto, že když jste se dívali bezprostředně, mozek si výrazné prvky krajiny přiblížil a zvětšil, a upravil si i další proporce. A hlavně: do obrazu zakreslil významy, přání, kulturní vzorce, zvyky a vzpomínky. Na fotce žádný takový proces nenastal, a tak nám připadá plochá a nudná. Ale zpátky k módě: ještě výrazněji její anatomická podobnost vlněné šály lemované pravou liščí kožešinou vynikne, když se na ni podíváme vzhůru nohama:

Můžeme se po šále těšit na trend oblečení, které vypadá jako genitál? Ujme se to? Možná. Není se ostatně třeba přitom vůbec pohoršovat. Chlupatá šála poskytuje příjemný pocit důvěrného tepla kolem krku… jako při zrození. Lze navíc důvodně předpokládat, že zhruba polovina lidí na světě vulvu má (a k ní obvykle i vagínu, ale ta není vidět). Bylo by spíš divné, kdyby se takto hojný vizuální motiv jednou na oblečení neobjevil. Znepokojovat nás může jenom jediná věc: totiž to, že se růžového tvůrčího nápadu Fendi zmocní kopírovači a šály ve tvaru vulvy v levném a ošizeném provedení (bez pravé vlny a s umělou kožešinou) masově zaplaví obchody s levným oblečením, a následně i ulice českých a moravských měst a obcí.

Petr Bílek

 

Příspěvek Růžová šála od Fendi za 22 tisíc: vulva je v oku toho, kdo se dívá pochází z Muži v Česku

Originál článku najdete zde.