Jak efektivně pracovat z domova?

HitModa.cz
No, to je docela dobrá otázka, na kterou s Niky hledáme už dlouho odpověď. Tím, že většinu naší práce děláme na počítači online, nebo vlastně i offline, máme tu výhodu, že si ji s sebou můžeme vzít kamkoli. Nebo taky pracovat z domova. To je ale pak jako s učením. Chvilku se na to soustředíte a o dvacet minut později se přistihnete, jak koukáte na instagram, youtube, hledáte nějakou mňamku v lednici, nebo hrajete přiblblou hru (já si trochu ujíždím na Hay day, kde si hraju na farmářku, sázim a sklízim, krmim zvířata a tak :D).
A tak se chci dneska zeptat, myslíte si, že jde efektivně pracovat z domova? 
na sobě mám bundu – Levi’s, šaty, sukni a pásek – C&A, boty – Vagabond

Já si myslím, že jo. Vlastně to tak dělám nejčastěji, protože je to prostě nejpohodlnější – nemuset se připravovat, tahat s sebou milion věcí, ztrácet čas na cestě… ale chce to disciplínu!

  • Začít včas. Tím myslím hlavně včas vstát z postele. Ono se totiž může hodně jednoduše stát, že když nikam nemusíte, tak taky pěkně dlouho lenošíte a půl dne je v čudu ani nevíte jak. Já většinou vstávám mezi půl osmou a osmou a od devíti už se snažím být produktivní. Takovej můj dlouhodobej cíl je ještě vstávat o něco dřív a před devátou stihnout kromě snídaně i běh, jógu, nebo cvičení. To je podle mě ještě produktivnější start dne.
  • Udělat si na práci místo. Když pracujete z domova, je důležité mít svůj prostor, kde budete mít vše důležité po ruce, kde se vám bude pohodlně sedět a kde se budete moct soustředit. 
  • A uklidit si v okolí! Protože veškerý nepořádek vás bude zase jenom znervózňovat a odvádět vaši pozornost.
  • Plánovat. No to jste ode mě určitě nečekali :D. Kdybych mohla, tak si naplánuju úplně všechno a nejlepší pocit mám, když si potom ty naplánované položky můžu postupně odškrtávat jako splněné. S Niky nám nejvíc vyhovuje, když si v pondělí sedneme a naplánujeme si úkoly na celý týden dopředu (občas i na celý měsíc). Máme tak přehled o tom, kdy co musí být hotové a je i jednodušší se na to připravit a opravdu to dodržet.
  • Dělat vždy jen jednu věc najednou. Tohle je něco, co bych si přála, abych uměla dodržovat. Já totiž začnu dělat jednu věc, ale pak stejně najednou dělám deset jinejch a nakonec nestihnu dodělat ani jednu. Lepší je tak podle mě postupovat systematicky, od toho nejsložitějšího, do čeho se vám samozřejmě chce úplně nejmíň, až po ty jednoduché úkoly, které máte na závěr za pár minut hotové.
  • Změnit prostředí. I když pracujete většinou z domova, není na škodu si tu práci čas od času vzít třeba do kavárny, knihovny nebo nějakého coworkingu. Možná zjistíte, že jste tam přeci jen produktivnější a svojí práci vyřídíte rychleji.

Jak jste na tom s prací (učením) z domova vy? Dokážete být produktivní, nebo vám více vyhovuje být mezi kolegy v kanceláři, v kavárně, nebo kdekoli jinde?

Originál článku najdete zde.